Saturday, February 14, 2009

Tutorial ke-2 , Teknologi & Inovasi

What is power point?

Power point adalah salah satu program persembahan yang dibangunkan oleh Microsoft dalam perisian Microsoft office.

Sejarah

Powerpoint pertama dibangunkan pada tahun 1984 oleh Forethought, Inc., Sunnyvale, California untuk komputer Macintosh. Pada tahun 1987, Forethought telah dibeli oleh Microsoft and kemudiannya menjadi Unit Perniagaan Grafik Microsoft, dimana ianya berfungsi untuk membangunkan perisian tersebut.

Dibawah ini adalah contoh penggunaan perisian powerpoint:


Gambar diatas ini juga merupakan contoh tugasan yang telah dibuat oleh saya. Saya telah mempelajari satu kemahiran baru dalam perisian powerpoint ini. Dimana saya telah mengguna slide master untuk menghasilkan slide presentation.Penghasilan slide menggunakan slide master lebih memudahkan untuk penghasilan template yang lebih menarik dan tampak profesional.
Satu lagi ilmu mengenai kemahiran menggunakan teknologi dapat saya pelajari dan dapat saya aplikasi dalam kaedah penyampaian pengajaran.

Slide yang menarik, bagaimana pula untuk kaedah penyampaian yang menarik?



Learn about life & teach about life

No comments:

Post a Comment